luni, 11 mai 2009

Raportul de garda

Marga rontaia niste covrigei cand il vazu pe Bisturiu ca se apropie de ea.
- Vrei?
- Nu multumesc, nu mi-e prea bine. Am emotii mari. Stiu ca nu e primul spital in care intru sau prima sectie sau primul modul de rezidentiat dar asa patesc de fiecare data. Ma emotionez ca un boboc in fata primului exament din facultate. Maine o sa fiu OK. Acum insa imi tremura mainile si nu pot sa fac nimic bine. Sunt agitat si cred ca am si tensiunea mare acum. Sora mea insa e foarte calma de fiecare data. I se potriveste de minune numele de Morfina. Da, si e foarte pricepu...
- Aloooo, te-ai defectat? Nu te mai poti opri din vorbit? S-a ars un circuit?
- Te rog sa il scuzi, zise amuzata Morfina care se apropiase de ei intre timp. E pe fond nervos. Pana maine ii trece. Acum hai sa intram la raportul de garda ca s-au strans toti medicii. Doar noi lipsim. Halal impresie ce facem in prima zi.
- Paul unde e?
- A intrat deja in sala de raport.
Camera in care se tinea raportul era destul de incapatoare. 14 scaune erau insirate in jurul unei mese ovale de culoarea oului de rata. Din ele mai era liber doar unu. Paul se ridica si ii ceda locul Margai apoi ii indica Morfinei sa ia loc pe scaunul ramas liber.
Raportul se desfasura fara prea mari incidente. Profesorul Sutaru ii prezenta medicilor si le ura bun venit pe sectie apoi se intoarse cu privirea catre dosarele de pe masa si incepu sa discute cu medicii despre starea pacientilor.
Mintea Margai alerga printre diagnostice si foi de observatie, printre programari la sala de operatie si tratamente medicamentoase... Doar cand auzi vocea Profesorului rostind cuvantul rezidenti redeveni atenta.
- Consider ca o zi de acomodare e suficienta asa ca de maine rezidentii or sa intre in sala cu noi. Pe Paul o sa il iau cu mine iar pe restul ii trageti la sorti... Glumeam. Anca o sa lucreze cu Morfina, Doina cu Bisturiu si Andrei cu Marga. Bun, acum ca am stabilit ce si cum...hai la joaca.

0 comentarii: